Subscribe for a free infosession and find out how to become a Great Place to Work®!
MENU

PictureMissionHistorypage 2

Onze missie

We willen werknemers de kans geven om met plezier aan het werk te gaan, trots te zijn op wat ze doen en voor wie ze werken.

Daarom helpen we zoveel mogelijk Belgische organisaties om een werkomgeving te creëren waar hun mensen voelen dat ze op prijs gesteld worden en kunnen rekenen op het vertrouwen en de aanmoediging om zich zowel persoonlijk als professioneel te ontplooien. Zodat ze een Great Place To Work® For All kunnen worden.

Want geweldige werkplekken komen de zaak, de mensen en de wereld ten goede.

Onze geschiedenis

 

1980 - 1990

Great Place To Work begon met een onverwachte ontdekking. In 1981 vroeg een New Yorkse uitgever de twee zakelijke journalisten Robert Levering en Milton Moskowitz om een boek met de titel ‘The 100 Best Companies to Work for in America’ te schrijven. Het duo betwijfelde of ze 100 bedrijven zouden kunnen vinden die in aanmerking kwamen, maar ze gingen akkoord en begonnen aan een zoektocht. Die zou uitmonden in meer dan 25 jaar onderzoek rond geweldige werkplekken, de erkenning ervoor en het uitbouwen ervan. Wat is het belangrijkste inzicht dat dat uitgebreide onderzoek kon blootleggen? Dat een geweldige werkplek creëren geen voorgeschreven pakket werknemersvoordelen, programma’s of praktijken vereist, maar het feit dat je op de werkplek kwaliteitsvolle relaties uitbouwt. Relaties die gekenmerkt worden door vertrouwen, trots en kameraadschap.

1990 - 2000

Die inzichten leidden tot de oprichting van het Great Place To Work®-instituut. Wereldwijd gingen bedrijfsleiders aan de slag met de modellen en de methodologie van het instituut, die ze beschouwden als een waardevolle manier om geweldige werkplekken te meten en te creëren. In 1997 sloegen, FORTUNE (in de Verenigde Staten) and Exame (in Brazilië) en de onderzoekstak van het instituut de handen in elkaar om met ‘100 Best Companies to Work For’ de eerste rankings ter wereld voor werkplekken op te stellen.

2000 - 2018

In 2002 stelde de Europese Commissie Great Place To Work aan om in 15 Europese landen een door de overheid gefinancierde competitie met een lijst van ‘Best Companies’ op te zetten. Die vormde een onderdeel van haar strategie om in heel Europa succesvolle bedrijven, aantrekkelijke werkplekken en welvarende economieën en gemeenschappen te doen ontstaan. Great Place To Work opende geleidelijk aan zijn deuren in 45 landen wereldwijd, waaronder België in 2003, en zou in de jaren die volgden blijven groeien.

Vandaag Tegenwoordig heeft het Great Place To Work-instituut partnerschappen lopen met tal van de meest succesvolle en vernieuwende bedrijven wereldwijd om geweldige werkplekken te creëren, te bestuderen en te erkennen. Elk jaar werkt Great Place To Work samen met meer dan 10.000 organisaties, goed voor meer dan 10 miljoen medewerkers. Die partnerschappen verrijken voortdurend onze unieke expertise, waaronder ook onze benchmarking voor werkplekken in verschillende sectoren en databanken voor best practices. Onze lijsten met Best Workplaces™ worden gepubliceerd en verspreid door vooraanstaande media overal ter wereld, en bereiken zo meer dan 25 miljoen lezers. Door dat rechtstreekse advieswerk te combineren met berichtgeving in de media creëren we een betere samenleving door bedrijven te helpen om hun werkplekken te transformeren.

 

Great Place To Work in België

De Europese Commissie kwam in 2002 met haar plannen voor Great Place To Work om op die manier in heel Europa goed werkgeverschap te stimuleren. De Belgische tak zag het levenslicht in 2003 in samenwerking met Vlerick Business School. Hij kreeg een duidelijke missie mee: zoveel mogelijk Belgische organisaties ondersteunen om een Great Place To Work For All te worden. Wil jij een van hen zijn? Wij kijken ernaar uit om met jou samen te werken!

Maak kennis met ons team!

Maak kennis met onze klanten